052-4040940

ביקורת קשה כלפי המשטרה על פגיעה בזכויות החשוד שהובילה לשחרורו בהארכת מעצר ראשונה בעבירות אלמ"ב

למשרדו של עו"ד פלילי אייל אבולפיה פנה אדם אשר הוזמן בצהרי יום שישי לחקירה במשטרה בעקבות תלונה של גרושתו. עם הגעתו לתחנה, הודיע לסניגורו כי נעצר וכי הודע לו כי יובא בפני שופט תורן במוצאי השבת. לאור תמיהתו של עו"ד אבולפיה הכיצד הוחלט על מעצרו עוד בטרם התחילה חקירתו, פנה באופן מיידי לתחנת המשטרה ודרש הסברים כמו גם לשוחח עם החשוד ולייעץ לו בטרם חקירתו.

כך החל "פינג פונג" של שיחות טלפון, כאשר יומנאית התחנה טוענת בפני עו"ד אבולפיה כי טרם החלה החקירה וכי בטרם תתחיל – יתאפשר לחשוד לשוחח עמו.

אלא שהשיחה בוששה לבוא ולאחר זמן רב, התקשר החשוד לסניגורו, הודיע כי הסתיימה חקירתו וכי הוא יובא בפני שופט במוצאי השבת (כפי שהובהר לו מיד עם הגעתו לתחנה).

לאור ניסיונו בהתנהלות מול יחידות החקירה, פנה עו"ד אבולפיה באופן מיידי באמצעות דוא"ל לתחנת המשטרה והעלה את כל השתלשלות הדברים בפירוט מירבי על הכתב.

מזכר זה מזמן אמת, כמו גם השוואת שעת הודעת החשוד כי הוא עצור אל מול שעת תחילת החקירה כפי שנרשמה בהודעת החשוד, הספיקו כדי לשכנע את ביהמ"ש כי אל מול חולשת החשד בחשוד, ניצבת פגיעה קשה בזכויותיו הן להייועצות, אך בעיקר זכות הטיעון, המחייבת כי בטרם תתקבל החלטה על מעצרו של אדם, תישמע גרסתו ותינתן לו האפשרות לשכנע בדבר חפותו. והתוצאה? ביהמ"ש מחליט לשחרר את החשוד בנסיבות האמורות, אף כי לחשוד תיק תלוי ועומד בו הודה בתקיפה מינורית של גרושתו והוא ממתין בפני גזר דין.

עוד בנושא

הארכת מעצר

הארכת מעצר

הארכת מעצר ימים כאשר אדם נחשד בפלילים, לעיתים הוא נעצר וכעבור זמן מה, המשטרה מבקשת את הארכת מעצרו בבית משפט. ישנם מספר סוגים של הארכות

קרא עוד »
הסדר מותנה

הסדר מותנה

הסדר מותנה השלכות כאשר אדם נחשד בפלילים ועוד לפני הגשת כתב אישום, ניתן במקרים מסויימים להגיע להסדר מותנה. בנסיבות הרלוונטיות התביעה תימנע מהגשת כתב אישום,

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support