052-4040940

הסכין "נעלמה" וכתב האישום נגד הקטין בוטל

כנגד קטין הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של החזקת סכין, כתב אישום אשר איים להכתים את עתידו של הקטין שעומד להתגייס לצה"ל ועיכב את גיוסו. הקטין פנה לייצוגו של עו"ד אייל אבולפיה אשר "העלים" את הסכין והוביל לביטול כתב האישום כנגד הקטין.

כנגד קטין, תלמיד בית ספר לפני גיוס לצה"ל, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של החזקת סכין שלא למטרה חוקית, עבירה אותה רואה ביהמ"ש לנוער בחומרה בשל הפוטנציאל החמור בשימוש בסכין באירועי אלימות.

בהתאם לדיווח השוטר, ראה הוא את הקטין וחברו כשהם מזהים אותו ונמלטים, אז פתח במרדף אחריהם, תפס את הקטין ומצא סכין על גופו.

עיון בחומר החקירה בתיק על ידי עו"ד אייל אבולפיה העלה כשלים רבים בחומר הראיות.

כך למשל השוטר לא נשא על גופו מצלמת גוף ורק לאחר שכבר ביצע חיפוש ועצר את הקטין, נטל את מצלמת הגוף של חברו על מנת לתעד אזהרת החשוד על פי דין והקראת זכויותיו בדיעבד.

בנוסף, שותפו של השוטר אשר נשא על גופו מצלמת גוף, לא הפעילה במהלך האירוע ואף נמנע מרישום תיאור האירוע תוך שהוא מפנה לדוח של חברו.

בנסיבות אלה ולאור כשלים נוספים, נטען כי לא ניתן להביא להרשעת הקטין בהחזקת הסכין ויש לבטל את כתב האישום, טענה שנתקלה באוזניים קשובות על ידי הממונה בתביעות הנוער שהחליטה על חזרת התביעה מכתב האישום וביטולו, מה שימנע כתם פלילי מהקטין, ימנע דחיית גיוסו או את אי גיוסו, ויתן לו הזדמנות נוספת להתחיל את חייו הבוגרים כאזרח תורם ונורמטיבי.

עוד בנושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support