052-4040940

העסקאות והסכין "נעלמו" ואיתן המאסר שביקשה התביעה

כנגד לקוח משרדו של עו"ד פלילי אייל אבולפיה הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין החזקת סמים שלא לשימוש עצמי, החזקת סכין ועשר עסקאות סם. התביעה ביקשה להשית מאסר בפועל על הנאשם אך כשלים ראייתיים שהציף עו"ד אייל אבולפיה הובילו לתוצאה קצת שונה.

במהלך נסיעה ברכבו בכבישי הצפון נעצר מ' לבדיקה שגרתית, במהלכה החל תחקורו לגבי מעשיו במקום, דרך הגעתו ושאלות נוספות. לאחר זמן מה של תחקור, החליט השוטר כי מ' ותשובותיו חשודים בעיניו, והזמין סיוע, אשר הגיע למקום לאחר כחצי שעה בהן עוכב מ'. עם הגעת התגבור, החל לפתע אחד משוטרי התגבור לבצע חיפוש ברכבו של מ' בטענה שהעלה בדיעבד בדוח הפעולה ולפיה הריח ריח עז של קנאביס מהרכב. אלא שאף לא אחד משאר השוטרים במקום ציין כי הריח ריח עז זה.

ברכב נמצאו סמים בכמות גדולה וכן סכין, מ' נעצר, מכשיר הטלפון שלו נפרץ והחיפוש בו הוביל לכך שמ' סחר בסמים וביצע כעשר עסקאות סם שנרקמו בטלגראס.

כנגד מ' הוגש כתב אישום חמור וכן בקשה למעצרו עד לתום ההליכים נגדו. אלא שטענותיו של עו"ד אייל אבולפיה התקבלו והוא שוחרר ממעצר בתנאים שהתבטלו בהמשך.

התיק נקבע לשמיעת הוכחות ונחקרו מספר רוכשי סמים וכן שוטרים שהיו מעורבים במעצר, כאשר כיוון ההגנה היה כי מדובר בעיכוב ומעצר בלתי חוקיים שכן לא הייתה כל הצדקה לתחקר את מ', וודאי שלא לעכבו עד להגעת התגבור. כמו כן נטען כי לא ייתכן ששוטר אחד בלבד מתוך ארבעה יריח ריח עז של קנאביס והמשמעות היא כי ריח כזה לא היה.

לאחר שמיעת הוכחות ומשהתבהרה התמונה הראייתית לאחר חקירות נוקבות של עדי התביעה, הגיע עו"ד אייל אבולפיה להסדר חריג ומקל, בפרט במחוז הצפון, לפיו על מ' יושתו 240 שעות לתועלת הציבור לביצוע בתוך שנה, כך שיוכל להמשיך לעבוד בעבודתו וכן עונשים על תנאי, אף ללא קנס כספי.

עוד בנושא

הסדר מותנה

הסדר מותנה

הסדר מותנה השלכות כאשר אדם נחשד בפלילים ועוד לפני הגשת כתב אישום, ניתן במקרים מסויימים להגיע להסדר מותנה. בנסיבות הרלוונטיות התביעה תימנע מהגשת כתב אישום,

קרא עוד »
חקירה באזהרה

חקירה באזהרה

ייעוץ לפני חקירה זימון לחקירה במשטרה הוא לא עניין של מה בכך, ומטבע הדברים מעורר בכל אחד שמקבל אותו חששות ודאגה אמיתית. גם במקרה שאדם

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support