052-4040940

השוטר כמעט נכווה מהג'וינט החם – הנהג נפסל לחודשיים במקום 24 חודשי פסילה

אף כי ברכבו של א' שנעצר לאור נהיגה במהירות מופרזת נמצא ג'וינט בוער ובבדיקת שתן שנערכה לו נמצאו שרידי סם, כשלים ראייתיים אליהם הפנה עו"ד אייל אבולפיה הובילו לענישה מקלה ביותר בדמות פסילת רישיון נהיגה של חודשיים בלבד וקנס נמוך.

א' עשה דרכו ברכבו, עת עצר אותו שוטר תנועה עם מכשיר למדידת מהירות, זאת בשל שנסע במהירות מופרזת.

עם בקשת רישיונות, טען לפתע השוטר כי הוא מריח סמים, והחל לבצע חיפוש ברכב.

במהלך החיפוש, הבחין השוטר בג'וינט מונח ליד ידית ההילוכים, וכשהרימו, הרגיש לטענתו בערה של הג'וינט. א' עוכב לתחנה ונלקחה ממנו בדיקת שתן לגילוי שאריות סמים בגופו, שאכן הצביעה על שאריות שכאלה. בעקבות האמור, הוגש כנגד א' כתב אישום חמור המייחס לו עבירת נהיגה בשכרות, עבירה אשר לצידה עונש מינימום חובה של 24 חודשי פסילה. משמעות הדבר הוא כי מי שמורשע בעבירת נהיגה בשכרות, נשלל רישיון הנהיגה שלו לתקופה של שנתיים לפחות ולבית המשפט אין שיקול דעת להפחית מכך.

אף כי האירוע צולם במצלמת גוף שנשא השוטר, הצליח עו"ד אייל אבולפיה לאתר כשלים ראייתיים ובכללם בעיית מהימנות של השוטר, אשר כתב בדוח הפעולה דברים מפלילים הסותרים את שעלה מהתיעוד. 

בעקבות כך, תוקן כתב האישום לעבירה קלה יותר אשר אין לצידה עונש מינימום בחוק ובכך נשללה הדרך לעונש מקל מאוד עם א'. וכך, לאחר מו"מ ושמיעת טענות הנאשם בנפש חפצה על ידי התביעה, סוכם על ענישה מקלה ועל א' נגזרו פסילה של חודשיים בלבד (לאחר קיזוז חודש פסילה מנהלית), פסילה קצרה על תנאי, התחייבות להימנע מעבירה וקנס זעום של 1,000 ש"ח, סכום הקנס על עבירת המהירות לבדה. 

עוד בנושא

מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי

במטרה ״להלבין״ עברו של הלקוח או לקצר את עונשו, מתמחה המשרד בהגשת בקשות למחיקת רישום משטרתי, בקשות לשינוי עילת גניזת תיקים לעילה של ״חוסר אשמה״

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support