052-4040940

השוטר תבע אזרח שכינה אותו "עבריין" – וחויב לשלם לו 8,350 ש"ח

שוטר היס"מ עבד נערני התעמר בחושף השחיתויות רפי רותם אשר פרסם פוסט בפייסבוק ובו תיעוד האירוע, לאחר שלטענתו אף הותקף על ידי השוטר בתוך ניידת המשטרה. מגיבים רבים שגינו את השוטר – נתבעו על ידו בגין הוצאת דיבה לפי חוק איסור לשון הרע. אחד מהם – לקוח משרדו של עו"ד אייל אבולפיה – הוא דווקא מי שיקבל מהשוטר 8,000 ש"ח לאחר שהתביעה נגדו נדחתה. 

בימ"ש השלום בראשל"צ דחה את תביעתו של השוטר כנגד לקוח משרדו של עו"ד אייל אבולפיה, תוך שקבע כי "באותו מקרה, הגעתי לכלל מסקנה כי האיזון בין שיקולים אלו מוביל למסקנה כי אין לראות בתגובה שפורסמה משום פרסום לשון הרע שיש להטיל אחריות מכוח החוק בגינו, ולמצער יש לקבוע כי התגובה חוסה תחת הגנת תום הלב". 

עוד הוסיף ביהמ"ש לאחר שצפה בסרטון שפרסם רפי רותם ולגביו הגיב הנתבע, כי "בהתחשב במעמדו הרם של חופש הביטוי בכלל וחופש הביטוי ברשת בפרט, ובהינתן חשיבות עידודו של שיח ביקורתי חופשי ברשת בעניין בעל חשיבות ציבורית עליונה כאלימות משטרתית, הרי שמקום בו קיים לכאורה בסיס עובדתי לדברים שפורסמו, ופורסמה תגובה, אשר מעבר להדהוד המסר הביקורתי המופיע בפרסום המקורי אין היא מוסיפה עליו, ככלל תהא התגובה מוגנת כל עוד מדובר בביקורת עניינית, גם אם היא חריפה, וכל עוד לא נחצה קו אדום מבחינת תוכנה וניסוחה. זאת בייחוד שעה שמפרסם הפוסט לא נתבע."

ביהמ"ש אף התייחס לטענת הנתבע כי עומדת לו הגנת "אמת דיברתי" וקבע כי "די בכך שעל פני הדברים יש גרעין עובדתי ממשי בטענות רותם..ואכן, התמונה העולה מן הפוסט שפרסם רותם, היא תמונה קשה של אלימות משטרתית, ובסרטון ניתן לראות כי בעוד שהתובע מוביל את רותם לניידת לצורך עריכת חיפוש, חבריו השוטרים מתגודדים באופן החוסם את שדה הראייה אליו".

לאור האמור דחה ביהמ"ש את תביעת השוטר כנגד הנתבע וחייבו בהוצאות בסך 8,000 ש"ח.

קיבלתם מכתב דרישה לפיצוי בטענה כי הוצאתם דיבה? אל תמהרו להתפשר ופנו לעו"ד אייל אבולפיה לצורך בחינת נכונות הדרישה.

נגן וידאו

עוד בנושא

משפט פלילי

עו"ד אייל אבולפיה סיים בהצטיינות תואר שני במשפט פלילי ובעל ניסיון רב בפרקטיקה. בין היתר עוסק בתיקי אלימות ואלימות במשפחה, עבירות סמים, פשיעה חמורה, עבירות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support