052-4040940

זיכוי "במקום" מאישום בגין תקיפה עם חבלה של ממש

ביהמ"ש השלום בקריית גת משתכנע מסיכומי כי יש לזכות את הנאשם באופן מיידי ולא לגרום לו לעינוי דין נוסף ולו לדקה אחת נוספת ומודיע באופן חריג על זיכויו מיד בתום השמעת הסיכומים ומבלי נימוקים.

"זיכוי במקום" – זה מה שקבע ביהמ"ש בקריית גת לאחר ניהול הוכחות ולאחר סיום השמעת סיכומי הנאשם. נימוקי הזיכוי ינתנו בהמשך.

זיכוי במקום הוא זיכוי חריג עליו מודיע ביהמ"ש מיד (לפי סע' 183 לחסד"פ), עוד לפני שחשב על נימוקי הזיכוי, במקרים חריגים בהם מצליחה ההגנה לשכנע את ביהמ"ש כי לנאשם נגרם עיוות דין ועינוי דין מכל דקה נוספת בה יוותר בסטטוס נאשם.

בתיק זה התלוננה המתלוננת כי אחיינו של בעלה תקף אותה וגרם לה לחבלה של ממש, בדמות שטף דם חריג בגודלו ברגלה.

  • חקירה נגדית יסודית של המתלוננת חשפה את שקריה.
  • חקירת רופא המתלוננת העלתה כי ייתכן והחבלה נגרמה גם לפני המפגש.
  • חקירת מלווה המתלוננת – גיסה – עליו כפה ביהמ"ש לבקשתי להעיד כעד הגנה – העלתה כי המתלוננת איימה בעבר על אבי הנאשם כי תתלונן נגדו תלונת שווא בגין אונס.
  • עדות חברתה של המתלוננת, שהובאה בצו הבאה להעיד לאחר שהוקלטה על ידי מתוודה כי לא היו דברים מעולם, הבהירה כי לא ראתה אלימות וכי המתלוננת הראתה לה ימים לפני כן חבלה וסיפרה כי החליקה בעבודה.

כל האמור לא הספיק לתביעה על מנת לחזור בה מכתב האישום ולבקש לזכות את הנאשם. ביהמ"ש עשה את זה – במקום.

* עורך דין פלילי אייל אבולפיה *

עוד בנושא

חקירה באזהרה

חקירה באזהרה

ייעוץ לפני חקירה זימון לחקירה במשטרה הוא לא עניין של מה בכך, ומטבע הדברים מעורר בכל אחד שמקבל אותו חששות ודאגה אמיתית. גם במקרה שאדם

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support